Slideshow Image 1 Slideshow Image 2 Slideshow Image 3 Slideshow Image 4 Slideshow Image 5 Slideshow Image 6
     

Od dětství mě zajímala technika, otec mě naučil spoustu věcí z modelářství, elektroniky, fotografování…

Moje první modely házedel byly podle plánků otcových starých čísel Modeláře – ještě toho z padesátých a šedesátých let, s modrou hlavičkou na titulní stránce. Potom přišly větroně a volné modely se spalovacím motorem. Dál jsem se s modelařením nedostal…

Od 17 let jsem létal v Aeroklubu Kolín na větroních, po roce a půl získal průkaz pilota kluzáků, v té samé sezoně jsem na L-13 Blaník splnil III. Výkonnostní třídu – tzv. „Stříbrné C“ za převýšení 1000 metrů, přelet 50 km s přistáním na cizím letišti a let nad 5 hodin. Zvlášť na tu poslední disciplínu jsem pyšný, povedlo se mi vydržet ve vzduchu bez pár minut 7 hodin. Moje „C“ je v pařížské centrále FAI evidováno pod číslem 4550. Ještě jsem stihl přeškolení na výkonnější VT-16 Orlík a nalétat s ním 24 hodin.

Létat jsem přestal v roce 1983, s nalétanými 163 hodinami. Bylo to ve třetím roč. VŠ, studoval jsem leteckou technologii na katedře letadel pražského ČVUT. Stal jsem se leteckým inženýrem, mnoho let se do vzduchu dostával jen velkým letadly jako cestující - v něčem menším jen s někým, kdo létal.
Po jednom letu s kamarádem Lubošem nad jičínským letištěm začátkem června 2008 jsem se rozhodl, že začnu znovu létat.

Pár dnů potom jsem v letecké škole Fly for Fun na Sazené dostal několik formulářů, pak prohlídka u leteckého lékaře a 29. června 2008 začínám výcvik na ultralight letadlech. První ultralehké sólo letím 9.října 2008, v květnu 2009 jsem složil pilotní zkoušky a získal pilotní průkaz.

Od té doby ultralehce létám sám….

MOJE ČLÁNKY O LÉTÁNÍ
Aeroweb.cz 


L-39 OK-JET ze zadní kabiny

Ultralehký film

Čára v mapě
© Miroslav Hančar 2015 - 2021