Aero L39 Albatros
v kamufláži "Tygří letky" českého letectva
MLK Air BaseCVA Design
Pro MS Flight Simulator 2000 - verze modelu 1.2 ( 1.květen 2001 )
Obsah:
O skutečném letadle
Technické údaje
O FS modelu
Tipy pro létání
Tipy pro 2D panel
Tipy pro 3D kokpit
O autorech
Podklady
O skutečném letadle:
Aero L39 Albatros je dvoumístný cvičný proudový letoun z produkce Aero Vodochody. Je určen k základnímu i rozšířenému výcviku pilotů. |
Vývoj začal v roce 1964 ve Výzkumném a zkušebním leteckém ústavu v Praze - Letňanech pod vedením hlavního konstruktéra Ing. Jana Vlčka a vedoucím projekce ing. Karla Dlouhého. 
Prototyp byl zalétán v listopadu 1968 a do současné doby bylo vyrobeno téměř 3000 kusů. Většina z nich stále létá ve více než 30 zemích světa. 
Tím se řadí mezi nejúspěšnější výrobky našeho leteckého průmyslu.
Hlavním zákazníkem byl tehdejší Sovětský svaz, kam bylo dodáno cca 2000 kusů. Albatros používají jako cvičný letoun například i ruští kosmonauti.

Technický popis:
L39 je celokovový dolnoplošník. Sedadla jsou uspořádána za sebou.
Pohon obstarává dvouproudový motor sovětské konstrukce AI-25L o tahu 19,9kN.
Piloti sedí na vystřelovacích sedačkách VS-1BRI, které umožňují záchranu z nulové výšky až do výšky dostupu a od rychlosti 150km/h.

NAHORU
Hlavní technické údaje: 
Rozpětí: 9,44 m 31 ft.
Délka: 12,13 m 39 ft. 8 in.
Výška: 4,7 m 15 ft. 6 in.
Nosná plocha: 18,8 m2 202 sq. ft.
Tah motoru: 16,9kN 3,792 lbs.
Hmotnost prázdného letadla: 3 455kg 7,625 lbs. 
Hmotnost vzletová normální: 4 370kg 9,600 lbs.
Hmotnost vzletová maximální: 4 700kg 10,362 lbs. 
Rychlost max. vodorovná ( H=5km) : 750km/h 405 kts
Rychlost mezní přípustná : 910km/h 491 kts
Rychlost pro zvednutí př. kola 150-180 km/h 80-97 kts
Rychlost odlepení 180-210 km/h 97-113 kts
Rychlost přistávací ( klapky 44° ): 165 km/h 89 kts
Dostup: 11 500m 37,700 ft.
Dolet: 1000km 540nm
Doba letu: 2,5h 2,5h
Délka rozjezdu ( beton ): 480m 1,570 ft.
Délka dojezdu ( beton ): 600m 1,970 ft.

NAHORU

O modelu pro FS2000:
Aero L39 Albatros  pro FS 2000 nabízí animované pohyblivé části: křidélka,výškovku, směrovku, 2 štěrbinové vztlakové klapky, brzdící štíty a zatahovací podvozek. Textury využívají větší barevnou hloubku dostupnou ve FS2000.
Pří pohledu zevnitř 3D kokpitu si můžete všimnout odlesků na skle kabiny, ktere přispívají větší reálnosti.

Hlavní novinky verze 1.2 jsou nový  2D panel a přepracovaná letová dynamika.

Verze 1.2 má stejný 3D model letadla jako 1. verze, který vychází z modelu pro FS98 ( byl vytvořen pomocí programu Aircraft Factory 99 ). Proto tomu nemá tolik detailů, ale na druhou stranu s ním zase dosáhnete dobré rychlosti zobrazování ( FPS )

Plány pro další verzi:
( Ta bude vytvořena pomocí FS design Studia )

  • detailnější 3D virtuální kokpit s pilotem
  • vymodelované podvozkové šachty, tryska a nasávací otvory
  • něco podvěšeného pod závěsníky - zvláště ve verzi ZA


  • NAHORU
    Tipy pro létání ve Flight Simulátoru: 
    Albatros je za letu dobře ovladatelný, zvláště kolem podélné osy. Proto buďte jemnější při práci s křidélky. Na modelu pro FS2000 fungují některé speciální letové vlastnosti:
    • automatické zasouvání klapek - při 310km/h
    • automatické otevírání brzdících štítů - při 0,78 Mach
    Toto však funguje pouze za podmínky, že je viditelný aspoň jeden z těchto 2D panelů:
    Horní pohled, dolní pohled, plyn a nebo pomocný virtuální
    ( Shift+1, 2, 3 nebo 6 )
    NAHORU
    Tipy pro použití 2D panelu:
    Panel v této verzi obsahuje přístroje převážně z ruských letadel a představuje tak "východní" variantu.
    Hlavní přístroje ukazují hodnoty v metrech a km/h.

    2D panel obsahuje:

    Shift+1 ... Hlavní panel - horní pohled
    Shift+2 ... Hlavní panel - dolní pohled
    Shift+3 ... Ovládání plynu, klapek a brzd. štítů
    Shift+4 ... Radio
    Shift+5 ... GPS
    Shift+6 ... Pomocný panel pro 3D kokpit *

    * Protože v 3D kokpitu jsou přístroje nefunkční ( je to jen textura ), je pro vás připraven pomocný 2D panel. Aktivujete ho klávesou Shift+6 a zobrazuje 4 hlavní přístroje v dolních rozích. 
    Opětovným stiskem Shift+6 ho zase vypnete.
    Můžete si případně zapnout pomocné textové informace Shift+Z
    .

    !! Důležitá poznámka:
    Abyste měli správný úhel pohledu z 2D kokpitu , je potřeba před letem aktivovat aspoň jednou pohled do boku, či nahoru - např. pomocí kláves 4,7,9,6,...na numerické klávesnici.
    .
    Doporučený ZOOM pohledu ve 2D panelu: 
    Pro reálnější výhled přes 2D panel doporučuji nastavit ZOOM pohledu na 0.5 ,dosáhnete tak většího úhlu pohledu. 
    Můžete to udělat v menu Views > View Options ...
    a nebo klávesami: 1x BACKSPACEa 1x -
    .
    NAHORU
    Hlavní panel - horní pohled
    Hlavní panel - dolní pohled
    Hlavní panel + Ovládání plynu, Radio a GPS
    Tlačítka na horním a dolním panelu, kterými můžete zapínat  a vypínat jednotlivé pod-panely
    Tipy pro použití 3D virtuálního kokpitu:
    Do virtuálního kokpitu s přepnete klávesou S, zpátky zas Shift+S. V 3D kokpitu se můžete plynule rozhlížet do stran, nebo pohled přibližovat a oddalovat - klávesami + / - / BACKSPACE
    .
    BACKSPACE Resetuje ZOOM na 1
    + Přiblíží pohled 2x
    - Oddálí pohled 0.5x
    Shift + Přiblíží pohled o malý krok
    Shift - Oddálí pohled o malý krok
    .
    Výchozí letadla ve FS2000 neobsahují 3D virtuální kokpit, takový jaký byl ve FS98. U letadel, které ho mají ho však FS2000 podporuje. Možná díky tomu se do programu vloudila jedna chybka. Dá se to naštěstí dobře spravit: 
    .
    !! Důležitá poznámka:
    Abyste měli správný výhled z virtuálního kokpitu, je potřeba před letem aktivovat aspoň jednou pohled do boku, či nahoru - např. pomocí kláves 4,7,9,6,...na numerické klávesnici.
    .
    Máte-li na joysticku ovladač pohledů, použijte ho pro rozhlížení kolem dokola v 3D kokpitu. Výchozí mapování kláves na otáčení pohledu je ve FS2000 "poněkud" těžkopádné:
    .
    SHIFT+Backspace
    SHIFT+Enter
    CTRL+SHIFT+Backspace
    CTRL+SHIFT+Enter
    .
    Proto máte-li joystick, doporučuji předefinovat si toto ovládání na obyčejné šipky:
    .
    nahoru, dolu, doprava, doleva.
    .
    NAHORU


    Ve 3D kokpitu si můžete zapnout základní přistroje pomocí:
    Shift+6
    O autorech:
    CVA DesignMilan Lisner - 3D model letadla, textury, letová dynamika, 2D panel, dokumentace.
    E-mail: mlk@volny.cz
    WWW: mlk.sim-arena.com
    CVA DesignJiří Masník - Programování několika přístrojů pro 2D panel ( automatické zavírání a otevírání vztlakových klapek a brzdících štítů )
    E-mail: jmasnik@periskop.cz
    WWW: flightsim.periskop.cz
    Poděkování:
    .
    Abacus - za Aircraft Factory 99, Aircraft Animator a Flight Dynamics Editor
    Alex "Backfire" Bashkatov - za přístroje do panelu ( pro Su-27 )
    Alexander Pogensky - za poznámky k 3D modelu a letovému modelu
    Martin Wright - za BMP2000
    JASC - za Paint Shop Pro
    Microsoft - za Flight Simulator a Windows
    NAHORU
    Autorská práva:
    Tento archiv může být volně kopírován a distribuován za následujících podmínek:
    • Prodej nebo umístění tohoto archivu, nebo jeho částí na CD-ROM není dovoleno bez písemného povolení autora 
    • Redistribuce tohoto archivu s přidanými, odebranými nebo změněnými soubory je zakázána. 
    • Redistribuce s modifikovanými texturami ( jiná kamufláž ) není dovolena bez písemného povolení autora 
    • Použití souborů z tohoto archivu v jiných letadlech není dovoleno bez písemného povolení autora
    Kontakt: Milan Lisner
    E-mail: mlk@volny.cz
    NAHORU
    Použité podklady:
    • Kniha o Aero L39 Albatros z edice TRIADA
    • Technická dokumentace k L39
    • Časopis Letectví + kosmonautika
    • Obhlídka skutečného letadla na leteckých dnech
    • Czech Tigers in detail - z edice Wings & Wheels Publications
    • Biele Albatrosy - fotografie Alberto Pericoli
    Další odkazy: .
    Aero L39 Albatros: Flight Simulator obecně:
    Aero Vodochody
    Biele Albatrosy
    Czech Jets
    L39 Enthusiast
    L39 information
    L39 informace 1
    L39 informace 2
    flightsim.periskop.cz
    www.flightsim.com
    www.avsim.com
    www.simflight.com
    www.simviation.com
    www.combatfs.com
    www.freeflightdesign.com
    www.simhq.com
    NAHORU
    CVA Design
    ( Czech Virtual Aviation )
    CVA DesignCVA Design je skupina lidí, kteří dělají česká/slovenské letadla, panely a krajiny pro Flight Simulator. Snažíme se, aby naše věci co nejvíce odpovídali reálu, takže pokud někde pod něčím uvídíte podepsanou skupinu CVA Design, tak máte zaručeno, že to bude vypadat celkem slušně.

    Domovská stránka
    CVA Design:
    flightsim.periskop.cz

    MLK Air BaseMLK Air Base
    mlk.sim-arena.com
    Přídavky a vylepšení pro letecké simulátory od Milana Lisnera:
    F/A18 Korea, MS FS/CFS, Flanker 2.0,Falcon 4.0, 
    Jane's F/8A-18, Jane's USAF, Jane's IAF,Jane's ATF
    © Milan Lisner, květen 2001