Promo
Úvod > Novinky > Informace o ukončení oprav L-39 v Aeru není pravdivá Tisk Tisk

Informace o ukončení oprav L-39 v Aeru není pravdivá

23.01.2009 | Informace, kterou dnes přinesl deník E15 s nadpisem: „Aero Vodochody končí s opravami L-39“, není pravdivá.

Pokud by Aero dospělo k podobnému rozhodnutí, zcela jistě by o tom informovalo jak své stávající zákazníky, tak média. „Právě jsme odeslali cenovou nabídku na další zakázku na opravy L-39 jednomu ze zákazníků a tato neověřená zpráva nám může celou zakázku nepříjemně zkomplikovat,“ říká Igor Hulák, prezident Aera Vodochody, a doplňuje: „Prodej je samozřejmě jednou z možných variant budoucnosti projektu L-39. Pokud by k němu došlo, budeme respektovat veškeré naše dosavadní závazky vůči zákazníkům.“

Naprostým nesmyslem pak je poslední odstavec článku: „V době, kdy vláda Mirka Topolánka privatizaci připravovala, však někteří opoziční politici upozorňovali, že novému majiteli jde především o tovární letiště, a nikoli o zachování letecké výroby. Konec generálních oprav L39 by jim tak částečně dal za pravdu.“ Privatizaci především nepřipravovala vláda Mirka Topolánka, ale v roce 2005 ji zahájila vláda ČSSD (premiér Jiří Paroubek). Rovněž žádný z tehdy opozičních poslanců nikdy neuvedl, že novému majiteli jde pouze o letiště; někteří zájemci o Aero pouze v průběhu privatizace uvedli, že hlavní hodnotu vidí v letišti. Penta v průběhu celé privatizace zdůrazňovala, že její prioritou je zachování letecké výroby, a aktuální situace v Aeru – nové výrobní kontrakty, investice do výroby a technologií, zvýšení tržeb a zisk – to potvrzuje.

Jako poslední je třeba uvést na pravou míru fakt, že Technometra Radotín není subdodavatelem Aera Vodochody, ale jeho dceřinou firmou.