Uživateli katapultážních trenažérů NKTL-29/39 jsou letectva států, kterým byly dodány letouny L-39.
Uživatelé trenažérů NKTL-29/39 ve světě
V rámci dodávek letounů L-39 byly trenažéry NKTL-29/39 dodány následujícím zemím:
SSSR (dnes Rusko a další nástupnické státy)
Libye
Afghánistán
Nigérie
Německo (východní - NDR)
Vietnam
Alžírsko
Kuba
Sýrie
Bulharsko
Etiopie
Rumunsko
Irák
Jemen
Maďarsko
Poslední vyrobené letouny L-39ZA/ART směřovaly do Thajska, ale tento zákazník nedostal ani pilotní, ani katapultážní trenažéry z Letova - uvedenou výcvikovou techniku zajišťovala izraelská firma Elbit, která byla zprostředkovatelem tohoto kontraktu.
V rámci dodávek letounů L-59 byly vyráběny a dodány katapultážní trenažéry s označením NKTL-59.
Egypt - uživatel letounů L-59E provozoval v té době ještě letouny L-29 a proto obdržel katapultážní trenažér NKTL-29-59 (1993).
Tunis zakoupil v rámci dodávek letounů L-59T i trenažér NKTL-59 (1995).
NKTL-29/39 v Československu
V rámci Československa sloužily trenažéry NKTL u útvarů, kde létaly letouny L-39. Celkem bylo československé armádě dodáno 10 ks trenažérů NKTL.
Jeden z prvních směřoval do VVLŠ v Košicích, druhý na Slovensku fungoval na letišti Piešťany. V Čechách sloužily katapultážní trenažéry například na letištích Čáslav, Žatec, České Budějovice, Bechyně, Mošnov,...
Vysledovat pohyb trenažérů za cca 30 let zpátky není možné - letouny L-39 se stěhovaly mezi různými základnami - jak v České republice, tak i na Slovensku.
V současné době trenažér NKTL-39-21 používá 21. základna taktického letectva Čáslav.